Diyalog ile İslâm dininden yok etmek istedikleri değerler
Papalığa göre, Hıristiyanlaştırmada en büyük engel; Müslümanların, Muhammed aleyhisselamın son peygamber olduğu, O�na inanmayıp yolunda gitmeyenlerin, sonsuz olarak Cehennemde kalacağı, inancıdır. Buna bağlı olarak da; son dine inanmayıp Müslüman olmayanların düşman kabul edilmesi, Müslüman olana kadar bunlarla mücadele edilmesi inancı.
Bu inancın kırılması için ortaya yeni fikirler attılar. Bu fikirleri yerleştirmek için, Papaz Thomas Michael 1987�de Türkiye�ye geldi. Bazı İlahiyat fakültelerinde seminerler verdi. Bu fikirlerin devamlı kendileri tarafından seslendirilmesinin tepki doğuracağını bildikleri için de, düşüncelerini yayma işini İlahiyat fakültelerinde ikna ettikleri bazı akademik kadrolara havale ettiler.
Yahudi ve Hıristiyanlarla ilgili âyet ve hadisler tarihsel mi?
Bu, İslamın temel inancına aykırı fikirleri iki ana grupta toplayabiliriz:
1- �Kur�an-ı kerimin bazı ayetleri ve bazı hadis-i şerifler tarihi sürecini doldurduğu için bunlarla amel edilemez. Kur�an-ı kerimin gelmesiyle yürürlükten kalkmış olan İncil ve Tevrat�ın hükümleri hâlâ geçerlidir. Bugünkü İncillere ve Tevrata inanan, Yahudi ve Hıristiyanlar da cennetliktir. Ehl-i Kitap ile ilgili âyetler, hadisler tarihseldir, dolayısıyla bugünkü Yahudi ve Hıristiyanları değil o dönemin insanlarını bağlar.�
Nitekim, ülkemizde dinlerarası diyaloğun önde gelen temsilcisi Fethullah Gülen, bu konu ile ilgili âyetleri yorumlarken; Yahudi ve Hıristiyanlarla ilgili Kur�an-ı kerimde geçen ayetleri, bilinen manalarının dışında çok farklı bir düzeyde ele alıyor: Ayetlerde geçen düşmanlığın o günün Yahudi ve Hıristiyanlarını içine adığını, Kur�anın kullandığı aynı üslup, bugünün Yahudi ve Hıristiyanlarını içine alacak diye bir şart, bir mecburiyet olmadığını, ayetlerin kesin, fakat bugünkü Yahudi ve Hıristiyanları içine aldığının kesin olmadığını, ifade etmektedir. ( Hoşgörü ve Diyalog İklimi s.155-156)
Yine aynı kitapta, Sayın Gülen, Kur�an-ı kerimde, Hıristiyanlarla, Yahudilerle ve Müşriklerle ilgili geçen sert ifadelerin uç noktayı temsil ettiğini,Yahudi ve Hıristiyanlarla diyalog kurup dostluk tesis edilebileceğini, Kur�anın onları dost edinmemek konusundaki nehyinin (yasağının) hususi şartlarda olduğunu; bunu umumileştirmenin Kur�anın ruhuna aykırı olacağını, Üstad Bediüzzamanın �Münazarat� kitabında bildirdiğini ifade etmektedir. (s.170)
Hocaefendi, aynı konularla ilgili hadisleri yorumlarken de, �Yahudileri ve Hıristiyanları kınayan ve azarlayan âyetler ya Hazret-i Muhammed (A.S.M) döneminde yaşayan ya da kendi peygamberlerleri döneminde yaşayan bazı Yahudi ve Hıristiyanlar hakkındadır.� diyor. ( Küresel Barışa Doğru, s.45)
Halbuki, bugüne kadar hiçbir İslam alimi bu âyet ve hadislerin tarihsel olduğunu, geçerliliğini yitirdiğini söylememiştir. Aksine, kıyamete kadar geçerli olduklarını ittifakla bildirmişlerdir.
"Kesinlikle cehennemlik"
Resulullah efendimiz, İslamiyeti kabul etmeyen Yahudilerin ve Hıristiyanların, Allah�a iman etmiş sayılmayacağını bunların Cehennemlik olduğunu bildirmiştir.
Dört büyük müctehid imamdan biri olan İmam-ı Ahmed bin Hanbel�in meşhur hadis kitabı olan El-Müsned isimli eserde, sahabeden Ebu Hureyre�nin rivayet ettiği şu hadis-i şerif bunu açıkca göstermektedir:
�Allah Resûlü�ne biri geldi ve �Ey Allah�ın elçisi! Hıristiyanlardan Allah�a ve Resulü�ne inanarak İncil�e sâdık biri veya aynı şekilde Allah�a ve Resûlü�ne inanarak Tevrat�a bağlı biri, sonradan sana tâbi olmazsa, bu kişiler hakkında ne buyurursunuz?� dedi.
Bunun üzerine Hz. Peygamber şöyle buyurdu:
�Nefsim yed-i kudretinde olan Allah�a yemin ederim ki, bu ümmetten biri veya Yahudi ve Hıristiyan bir kişi beni dinlemez ve getirdiğimi kabul etmeden ölürse, kesinlikle Cehennemlik olur.�
Bu konu ile ilgili diğer bazı hadis-i şeriflerde de şöyle buyuruldu:
�Beni duyup iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan elbette Cehenneme girecektir.� (Hakim)
�Cennete sadece Müslüman olan girer.� (Buhari)
Adem aleyhisselâmdan, Muhammed aleyhisselâma kadar, dinlerin nesh edilmesi, semavi kitapların, âyetlerin nesh edilmesi yani yürürlükten kaldırılması Allahü teâlâ tarfından yapılmıştır. Kur�anın bazı âyetlerinin veya bunların açıklaması olan hadislerin tarihsel olduğunu, geçerliliğinin kalmadığı iddiası, ve bunu savunmak yeni bir kitap veya Peygamberin geldiğini söylemek olur ki, bu da İslam inancına göre küfürdür.
Muhammed aleyhisselâma inanmak imânın şartı değil mi?
2- �Üç dinden herhangi bir dine inanmak yeterlidir. Mühim olan kelime-i tevhid inancıdır. Hz. Muhammed�i kabul ve tasdik etmek ise şart olmayıp bir kemal mertebesidir� diyorlar. �Ehli kitap ile amentüde ittifak halindeyiz.� İddiasında bulunuyorlar. (Ahmet Şahin, Zaman- 17.4.2000)
Nitekim, Fethullah Gülen, �Kur�an-ı kerim, Kitap ehline çağrıda bulunulurken, �Ey kitap ehli! Aramızda müşterek olan bir kelimeyi gelin.� Nedir o kelime? �Allahtan başkasına ibadet yapmayalım�. Allaha kul olan başkasına kul olmaktan kurtulur. İşte gelin, sizinle bu mevzu üzerinde birleşip bütünleşelim. Kur�an devamla, �Allahı bırakıp da, bazılarımız bazılarımızı Rab edinmesin� diyor. Dikkat edin, bu mesajda, �Muhammedün Rasûlüllah� yok.� diyor. (Hoşgörü ve Diyalog İklimi. S.241)
Fasıldan Fasıla kitabında da, �Herkes kelime-i tevhidi esas alarak çevresine bakışını yeniden gözden geçirmeli ve ıslah etmelidir. Hatta kelime-i tevhidin ikinci bölümünü, yani 'Muhammed Allah'ın resülüdür' kısmını söylemeksizin sadece ilk kısmını ikrar eden kimselere rahmet ve merhamet bakışıyla bakmalıdır... � demektedirler. (Küresel Barışa Doğru-131)
Halbuki ayet-i kerimede, �Rahmetim her şeyi kaplamıştır� buyurulduktan sonra, �(Rahmetim) Allah'tan korkup, haramlardan kaçan, zekâtlarını veren ve ayetlerimize inananlar içindir� buyuruluyor. (Araf 156) Bundan sonraki ayette de, �Ümmi peygamberime (Resulullaha) uyanlar için� buyuruyor. Yine, ayet-i kerimelerde, �Allah indinde hak din ancak İslâmdır.� (A. İmran 19) �İslâmdan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.� (A. İmran 85) buyuruluyor.
Şu âyet-i kerimeler de, Allaha iman için, Resulullaha inanıp itaat etmenin şart olduğunu bildiriyor:
�Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur� (Nisa 80)
�Deki, �Allaha ve Peygambere itaat edin! Eğer itaat etmeyip yüz çevirirlerse, (kafir olurlar) Elbette Allah kafirleri sevmez.� (Ali imran 32)
�Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, etmeyen Cehenneme gider� ( Feth 13)
Görülüyor ki, gayri müslimlerle aramızda iddia edildiği gibi bırakın ittifakı, benzerlik bile yok. Hıristiyanlarla aramızdaki inanç farklılıkları çok ise de birkaçını bildirelim:
Bu inancın kırılması için ortaya yeni fikirler attılar. Bu fikirleri yerleştirmek için, Papaz Thomas Michael 1987�de Türkiye�ye geldi. Bazı İlahiyat fakültelerinde seminerler verdi. Bu fikirlerin devamlı kendileri tarafından seslendirilmesinin tepki doğuracağını bildikleri için de, düşüncelerini yayma işini İlahiyat fakültelerinde ikna ettikleri bazı akademik kadrolara havale ettiler.
Yahudi ve Hıristiyanlarla ilgili âyet ve hadisler tarihsel mi?
Bu, İslamın temel inancına aykırı fikirleri iki ana grupta toplayabiliriz:
1- �Kur�an-ı kerimin bazı ayetleri ve bazı hadis-i şerifler tarihi sürecini doldurduğu için bunlarla amel edilemez. Kur�an-ı kerimin gelmesiyle yürürlükten kalkmış olan İncil ve Tevrat�ın hükümleri hâlâ geçerlidir. Bugünkü İncillere ve Tevrata inanan, Yahudi ve Hıristiyanlar da cennetliktir. Ehl-i Kitap ile ilgili âyetler, hadisler tarihseldir, dolayısıyla bugünkü Yahudi ve Hıristiyanları değil o dönemin insanlarını bağlar.�
Nitekim, ülkemizde dinlerarası diyaloğun önde gelen temsilcisi Fethullah Gülen, bu konu ile ilgili âyetleri yorumlarken; Yahudi ve Hıristiyanlarla ilgili Kur�an-ı kerimde geçen ayetleri, bilinen manalarının dışında çok farklı bir düzeyde ele alıyor: Ayetlerde geçen düşmanlığın o günün Yahudi ve Hıristiyanlarını içine adığını, Kur�anın kullandığı aynı üslup, bugünün Yahudi ve Hıristiyanlarını içine alacak diye bir şart, bir mecburiyet olmadığını, ayetlerin kesin, fakat bugünkü Yahudi ve Hıristiyanları içine aldığının kesin olmadığını, ifade etmektedir. ( Hoşgörü ve Diyalog İklimi s.155-156)
Yine aynı kitapta, Sayın Gülen, Kur�an-ı kerimde, Hıristiyanlarla, Yahudilerle ve Müşriklerle ilgili geçen sert ifadelerin uç noktayı temsil ettiğini,Yahudi ve Hıristiyanlarla diyalog kurup dostluk tesis edilebileceğini, Kur�anın onları dost edinmemek konusundaki nehyinin (yasağının) hususi şartlarda olduğunu; bunu umumileştirmenin Kur�anın ruhuna aykırı olacağını, Üstad Bediüzzamanın �Münazarat� kitabında bildirdiğini ifade etmektedir. (s.170)
Hocaefendi, aynı konularla ilgili hadisleri yorumlarken de, �Yahudileri ve Hıristiyanları kınayan ve azarlayan âyetler ya Hazret-i Muhammed (A.S.M) döneminde yaşayan ya da kendi peygamberlerleri döneminde yaşayan bazı Yahudi ve Hıristiyanlar hakkındadır.� diyor. ( Küresel Barışa Doğru, s.45)
Halbuki, bugüne kadar hiçbir İslam alimi bu âyet ve hadislerin tarihsel olduğunu, geçerliliğini yitirdiğini söylememiştir. Aksine, kıyamete kadar geçerli olduklarını ittifakla bildirmişlerdir.
"Kesinlikle cehennemlik"
Resulullah efendimiz, İslamiyeti kabul etmeyen Yahudilerin ve Hıristiyanların, Allah�a iman etmiş sayılmayacağını bunların Cehennemlik olduğunu bildirmiştir.
Dört büyük müctehid imamdan biri olan İmam-ı Ahmed bin Hanbel�in meşhur hadis kitabı olan El-Müsned isimli eserde, sahabeden Ebu Hureyre�nin rivayet ettiği şu hadis-i şerif bunu açıkca göstermektedir:
�Allah Resûlü�ne biri geldi ve �Ey Allah�ın elçisi! Hıristiyanlardan Allah�a ve Resulü�ne inanarak İncil�e sâdık biri veya aynı şekilde Allah�a ve Resûlü�ne inanarak Tevrat�a bağlı biri, sonradan sana tâbi olmazsa, bu kişiler hakkında ne buyurursunuz?� dedi.
Bunun üzerine Hz. Peygamber şöyle buyurdu:
�Nefsim yed-i kudretinde olan Allah�a yemin ederim ki, bu ümmetten biri veya Yahudi ve Hıristiyan bir kişi beni dinlemez ve getirdiğimi kabul etmeden ölürse, kesinlikle Cehennemlik olur.�
Bu konu ile ilgili diğer bazı hadis-i şeriflerde de şöyle buyuruldu:
�Beni duyup iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan elbette Cehenneme girecektir.� (Hakim)
�Cennete sadece Müslüman olan girer.� (Buhari)
Adem aleyhisselâmdan, Muhammed aleyhisselâma kadar, dinlerin nesh edilmesi, semavi kitapların, âyetlerin nesh edilmesi yani yürürlükten kaldırılması Allahü teâlâ tarfından yapılmıştır. Kur�anın bazı âyetlerinin veya bunların açıklaması olan hadislerin tarihsel olduğunu, geçerliliğinin kalmadığı iddiası, ve bunu savunmak yeni bir kitap veya Peygamberin geldiğini söylemek olur ki, bu da İslam inancına göre küfürdür.
Muhammed aleyhisselâma inanmak imânın şartı değil mi?
2- �Üç dinden herhangi bir dine inanmak yeterlidir. Mühim olan kelime-i tevhid inancıdır. Hz. Muhammed�i kabul ve tasdik etmek ise şart olmayıp bir kemal mertebesidir� diyorlar. �Ehli kitap ile amentüde ittifak halindeyiz.� İddiasında bulunuyorlar. (Ahmet Şahin, Zaman- 17.4.2000)
Nitekim, Fethullah Gülen, �Kur�an-ı kerim, Kitap ehline çağrıda bulunulurken, �Ey kitap ehli! Aramızda müşterek olan bir kelimeyi gelin.� Nedir o kelime? �Allahtan başkasına ibadet yapmayalım�. Allaha kul olan başkasına kul olmaktan kurtulur. İşte gelin, sizinle bu mevzu üzerinde birleşip bütünleşelim. Kur�an devamla, �Allahı bırakıp da, bazılarımız bazılarımızı Rab edinmesin� diyor. Dikkat edin, bu mesajda, �Muhammedün Rasûlüllah� yok.� diyor. (Hoşgörü ve Diyalog İklimi. S.241)
Fasıldan Fasıla kitabında da, �Herkes kelime-i tevhidi esas alarak çevresine bakışını yeniden gözden geçirmeli ve ıslah etmelidir. Hatta kelime-i tevhidin ikinci bölümünü, yani 'Muhammed Allah'ın resülüdür' kısmını söylemeksizin sadece ilk kısmını ikrar eden kimselere rahmet ve merhamet bakışıyla bakmalıdır... � demektedirler. (Küresel Barışa Doğru-131)
Halbuki ayet-i kerimede, �Rahmetim her şeyi kaplamıştır� buyurulduktan sonra, �(Rahmetim) Allah'tan korkup, haramlardan kaçan, zekâtlarını veren ve ayetlerimize inananlar içindir� buyuruluyor. (Araf 156) Bundan sonraki ayette de, �Ümmi peygamberime (Resulullaha) uyanlar için� buyuruyor. Yine, ayet-i kerimelerde, �Allah indinde hak din ancak İslâmdır.� (A. İmran 19) �İslâmdan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.� (A. İmran 85) buyuruluyor.
Şu âyet-i kerimeler de, Allaha iman için, Resulullaha inanıp itaat etmenin şart olduğunu bildiriyor:
�Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur� (Nisa 80)
�Deki, �Allaha ve Peygambere itaat edin! Eğer itaat etmeyip yüz çevirirlerse, (kafir olurlar) Elbette Allah kafirleri sevmez.� (Ali imran 32)
�Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, etmeyen Cehenneme gider� ( Feth 13)
Görülüyor ki, gayri müslimlerle aramızda iddia edildiği gibi bırakın ittifakı, benzerlik bile yok. Hıristiyanlarla aramızdaki inanç farklılıkları çok ise de birkaçını bildirelim:
DİNLERARASI DİYALOG VE HOŞGÖRÜ
- Diyaloğun mahiyeti
- Diyaloğu başlatan kim?
- Diyaloğun hedefi
- İstedikleri yeni Müslüman modeli
- Diyalog ile İslâm dininden yok etmek istedikleri değerler
- Amentüde ittifak var mı?
- Diyalog ve Hubbu fillâh-buğdu fillâh
- Diyalog ve emri maruf-nehyi münker
- Vatikan'ın Diyalog ile varmak istediği son nokta
- Vatikan'ın tarihi İslam düşmanlığı devam ediyor
- Dinlerarası Diyalog'tan bir manzara
- Bu saygısızlık değil mi?